Marketing w google

Zmiany na lepsze w rotacji reklam AdWords

Pojawiły się zmiany w rotacji reklam – Google zapowiada spore uproszczenie tego procesu.

Rotacja reklam polega na ich naprzemiennym wyświetlaniu i jest stosowana w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. W grupie reklam nie mogą być wyświetlane wszystkie reklamy naraz – w danym momencie możliwe jest wyświetlenie tylko jednej reklamy. Najlepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie reklam najbardziej odpowiadającym potrzebom odbiorców i aby usprawnić ten proces rotacja zostanie uproszczona i zawężona do dwóch ustawień: „zawsze wyświetlaj naprzemienne” i „optymalizuj”. Poniżej przedstawiamy krótki opis poszczególnych opcji:

  • opcja „optymalizuj”. Pozwoli na wyświetlanie reklam z potencjalnie największą skutecznością w porównaniu do innych reklam w danej grupie. Pod uwagę będą brane takie czynniki jak użyte słowa kluczowe, czy np. lokalizacja. Gdy system będzie miał do wyboru więcej reklam, ich skuteczność wzrośnie – Google zaleca korzystanie z co najmniej trzech reklam w jednej grupie. Gdy reklamodawcy będzie priorytetowo zależało na konwersji, może skorzystać z inteligentnego określania stawek.
  • opcja „zawsze wyświetlaj naprzemiennie”. Pozwala ona na nadanie reklamom takiego samego priorytetu i niedługo będzie jedyną opcją zapewniającą równomierną rotację reklam. Dodatkowo ustawienia rotacji reklam mają być dostępne na poziomie grupy reklam. Dzięki temu w jednej kampanii możliwe będzie wykorzystanie różnych ustawień rotacji.

Aktualizacja w Google Moja Firma: dodaj menu do wizytówki!

Google na swojej stronie z aktualizacjami ogłosiło ostatnio nowe funkcje w Google Moja Firma, czyli możliwość dodania menu do wizytówki.

Od teraz właściciele firm będą mogli przy użyciu interfejsu API oraz zgodnie z wytycznymi dodać menu do swojej wizytówki wyświetlającej się w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Stanowiło to wcześniej problem, ponieważ Google często pokazywało nieaktualne menu a czasem nawet puste miejsce, zaciągając dane z innych witryn. Teraz właściciel firmy może sam określić skąd Google ma linkować do menu.

Są dwa rodzaje menu, które można dodać do wizytówki:

  • menu restauracji czy barów mających w ofercie napoje i posiłki, pokazujące pełną listę dostępnych posiłków i napojów,
  • menu firm oferujących usługi takich jak salony fryzjerskie czy warsztaty samochodowe, pokazujące pełny zakres wykonywanych usług.

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce już dostępne

W ostatnim czasie Google udostępnił polskim użytkownikom możliwość tworzenia nie tylko reklam elastycznych w sieci reklamowej, ale również w wyszukiwarce. Nowy typ reklamy ma umożliwić wyświetlanie trafniejszych oraz bardziej rozbudowanych komunikatów potencjalnym klientom.

Celem reklam elastycznych w wyszukiwarce jest dopasowanie komunikatów reklamowych do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Z tego powodu niezwykle ważne jest podanie jak największej liczby nagłówków oraz tekstów reklam, aby Google był w stanie dopasować reklamę do zapytań potencjalnych klientów. Wymagane jest wprowadzenie minimum 5 różnych nagłówków oraz co najmniej 2 tekstów reklam. Dzięki temu rozwiązaniu Google samodzielnie dopasowuje komunikaty oszczędzając czas reklamodawców.

Obecnie reklamy elastyczne w wyszukiwarce występują w wersji beta – z tego powodu ich dostępność dla niektórych reklamodawców może być ograniczona. Jednakże, Google zapewnia, że trwają prace nad ulepszaniem systemu ich funkcjonowania.

Aktualizacja Google Trends

Czy korzystacie z Google Trends? Jest to darmowe narzędzie, które pozwala na odkrycie, czego szukają użytkownicy. Dostarcza informacji na temat ilości, pochodzenia, zależności czasowych i geograficznych zapytań w wyszukiwarce Google. Dzięki różnym funkcjom tego narzędzia, można porównywać, sortować zapytania w zależności od tego, czego chcemy się dowiedzieć.

Google Trends jest ciekawym narzędziem i może okazać się pomocne w zaplanowaniu słów kluczowych, co jak wiemy przekłada się na pozycjonowanie stron. Dzięki niemu możemy np. zaplanować artykuły na naszym blogu, uzależniając temat od liczby wyszukań danej frazy w konkretnym okresie czasu.

Google silnie stawia na rozwój, w związku z czym ciągle można słyszeć o aktualizacji stworzonych przez nich narzędzi. Tym razem, przyszedł właśnie czas na Google Trends. O aktualizacji poinformował na Twitterze Steve Grove, a dokładny opis zmian opublikowano na oficjalnym blogu Google.

Google Trends zostało wzbogacone o nowe funkcje, prostszą nawigację, a także dodano więcej możliwości eksplorowania danych i historii. Wśród dokonanych zmian wyróżnia się:

  • odświeżoną sekcję wyszukiwania trendów, gdzie można zobaczyć czego obecnie szuka się w wyszukiwarce w ujęciu dziennym, a nawet minuta po minucie
  • nowo zaprojektowaną sekcję, w której można zobaczyć historie danych Google Trends opracowane przez zespół News Lab
  • wizualizację zmian, jakie zachodziły w wynikach wyszukiwania od 2001 roku
  • dodanie nowych typów infograficznych, takich jak mapa intensywności, umożliwiającą porównywanie wyszukań

Nowa wersja Edytora AdWords 12.3 jest dostępna

Aktualizacje Edytora to szereg nowych funkcjonalności i usprawnień, które pozwalają na oszczędność czasu i lepsze zarządzanie kampanią. Obecnie można już przykładowo ściągnąć i korzystać z raportu wyszukiwanych haseł, co oznacza możliwość sprawdzenia haseł wyszukiwanych przez użytkowników z podziałem na grupy reklam i kampanie. Raport to cenne narzędzie dla reklamodawcy – pozwala na sprawdzenie słów po których użytkownicy trafili na reklamę. Dzięki aktualizacji możliwe jest również dodawanie nowych słów oraz wykluczających.

Przedstawiamy pokrótce wszystkie nowe funkcje w Edytorze 12.3:

  • możliwość skorzystania z funkcji filtrów,
  • dokonywanie edycji w importowanych plikach CSV. Edytor pozwala na import plików CSV które przechowujesz na komputerze,
  • kierowanie na grupę docelową – pozwala na dotarcie do wybranych odbiorców,
  • dodawanie rozszerzeń na poziomie konta,
  • dostępność reklam elastycznych.